Aangemeld als:
filler@godaddy.com
Aangemeld als:
filler@godaddy.com
De belangen van Google en u als advocatenkantoor zijn niet dezelfde. Het belang van u is nieuwe cliënten tegen een zo laag mogelijke kosten per nieuwe cliënt. Het belang van Google is de enorme voorraad advertentieruimte tegen een zo hoog mogelijke prijs te verkopen. Dus vaak ook niet relevante of maar matig relevante advertentieruimte verkopen is in het belang van Google. Ze zijn ze erg goed in om die aan de gemiddelde adverteerder te verkopen. Mijn belang is een ander belang. Mijn belang is om mijn cliënten tevreden te houden zodat mijn cliënt lang bij mij blijft. Dit doe ik door alleen de beste bezoekers in te kopen door de beste targetingmogelijkheden voor mijn cliënten in te zetten en zo alleen de meest waardevolle kliks en bezoekers in te kopen voor mijn cliënten. Eigenlijk heb ik in de afgelopen 22 jaar maar een paar keer een zelfbouw Google Ads Campagne gezien die redelijk tot goed was bedacht en uitgevoerd.
Mensen Googlen vaak heel bewust naar de diensten van een advocaat. Mensen tikken in Google dan bijvoorbeeld in: advocaat arbeidsrecht of advocaat Utrecht. Ze zijn dus actief en bewust op zoek. Nou zijn er ook mensen op zoek naar mijn diensten, maar dat zijn niet allemaal advocaten die mijn diensten zoeken. Advocaten tikken meestal niet in: google ads specialist voor advocaten maar tikken net als andere mensen vaker in: google ads specialist. Aangezien de meeste van deze zoekopdrachten niet relevant zijn voor Advocatenmarketing.nl omdat deze zoekers geen advocaat zijn leg ik de focus op Social Media. Ik target dan advocaten om over mijn dienstverlening te vertellen.
Advocaten leveren een zogezegd laag interesse dienst. De gemiddelde mens heeft geen intrinsieke interesse in rechten en volgen dus geen advocaten op Instagram of Facebook. Kijk maar naar je volgers op Instagram en Facebook. Grote kans dat er heel veel vakgenoten en cliënten tussen zitten. Vanwege die lage interesse gaan mensen dus alleen actief op zoek naar informatie over wetgeving of zoeken op Google naar een advocaat als ze daadwerkelijk een advocaat nodig hebben. De zoekopdrachten zijn ook vaak heel concreet. Bijvoorbeeld advocaat arbeidsrecht of contract op laten stellen.
Om te beoordelen of je website goed genoeg is om in te zetten voor Google Ads is er 1 getal waar je naar moet kijken. Het getal waar je op moet letten is het conversiepercentage. Stel je krijgt 100 bezoekers per maand op je website. Hoeveel mensen er van nemen dan contact met je op? 1, 2, 3, 5 of 0? In het algemeen kan ik je zeggen dat voor een gemiddelde website het conversiepercentage 1% is. Dus per 100 bezoekers neemt gemiddeld 1 persoon contact op. Wat ik vaak doe is kijken of met een paar kleine aanpassingen dit percentage kan verdubbelen. Het ligt meestal niet aan het ontwerp van de website zelf maar vaak aan het ontbreken van kleine onderdelen zoals een goede “call to action” of het ontbreken van een goede foto op de “over ons” pagina.
Copyright © 2023 Advocatenmarketing.nl - Alle rechten voorbehouden
Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden. Door op 'Accepteren en doorgaan' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze Cookieverklaring. Je kunt je toestemming op elk moment wijzigen of intrekken.